torsdag 28 juni 2012

STATE OF MIND
var ett uttryck som dök upp i mitt huvud att hur jag känner mig. Lite trött och marrig. Har jobb  i verkstaden, men bryr mig inte. Man hade ju en kasse med blommor att plantera, vetja. 


Så här har vi dem nu då.

Också sammetsrosorna. 

Efter det hängde jag på nätet och gick till Alepa. Jag behövde silverplåt så i samband med en vernissage for jag till Rasmussen. Två små silverplåtsbitar  blev 240€


INBJUDAN TILL VERNISSAGE
avec på Virka-galleriet i Helsingfors Stadshus. Tre olika utställningar. Den mest intressanta - och den som fick oss att gå - hette Woodism - design av Brunnsparkens träd. Vad allt innovativa designers och snickare gjort av almarna som fälldes i Brunnsparken år 2007. 

 Instrument.

 Stol.

Bänk och bord.

Här är nu såhär tomt för alla är och lyssnar på Jussi Pajunen.


När jag läste att man fällde almarna tänkte jag att Monsieur skulle ha fört mig med jeepen och frågat om man sku ha kunna få en stubbe till verkstaden att hamra på, men jag glömde bort det sen. Nå, nu gick jag och tala med flickan som höll Woodism - anförandet. Hon tyckte att nog finns det säkert en stubbe åt mig (som antagligen kostar). Hur som helst fick hon mitt  visitkort och lova ta kontakt.

FPA:s 
moderskapsförpacknings historia var ett annat ämne. Lite senare när huvuddirektören Liisa Hyssälä hade berättat hur framstående Finland är i fråga om spädbarn gick jag och fråga om det här är nånting som förekommer endast i Finland och hon svara att jo så är det. Tänk. Enda landet i världen där man får en massa fina kläder och filtar och halare till sin bebis. Det var roligt att se allt från början 1938 till dagens låda och allt vad där finns nu.

FOTOGRAFIER
av blommor var det tredje ämnet, men det kan jag lika bra   : )

FYLLDA VINGLAS
i långa rader fanns där så Monsieur tyckte att ärtsoppa hemma lät lite tråkigt att hur skulle det vara med pizza. Vi gick glada i hågen längs en solig Esplanad till Vespa. Alla tre våningar var proppfulla.   Men i ändan av Bulevaden finns ett ställe som heter Dennis pizzeria. Ett litet ställe, men med lediga bord.

  Vi satt i skyltfönstret  : )

 Jag valde en vegepizza. Äter jag pizza ute skall det vara vege.

Titta så gott!



JAG SLARVAR
med mina kategorier. Och jag vet inte varför. När jag har visat ett färdigt smycke på bloggen skulle väl det enklaste vara att genast sätta det in under  sin kategori. Men jag bara int gör det. Halva vinterns färdiga smycken fattas. Tänk när almstubbemänniskan vill se vad jag har gjort och där int finns nånting fint. Voj voj.


DET HÄR KLARA JAG INTE. 

Regnbågen var så stor att den inte rymdes på ett foto. Allt hoppa bara av och an när jag försökte få bilderna bredvid varandra.   



Nu snabbt ännu några smycken in under sina kategorier  : )


2 kommentarer:

  1. oj så kiva dag ni ha haft!!
    Jag försöktre oxo fota regnbågen (för den dellen alla i hesa för facebook var full av bilder av samma båge..) nåh men den var ju altså hel en riktig halv båge inte ne såndärn 1/4 båge som dom oftast är. Fick ingen fin bild alltså :/

    SvaraRadera
  2. Jo, så jag måst lära mig hur man snyggt sätter två bilder bredvid varandra.

    SvaraRadera