onsdag 20 juni 2012

VACKER MORGON
Varmt och soligt. Jag promenera till Tähtililja som ju stänger 30.6. Min gumor har födis på midsommarn så jag köpte en nätt bukett med vas där. Jag lova innehavaren av blombutiken att jag sticker mig in ännu nästa vecka. Tähtililja har varit min bästa blomsterhandel. Tyvärr har det ofta varit frågan om begravningar och beklagarsorgen-buketter. Monsieur har nog brukat hämta rosor åt mig däriftån då och då.

Hur som helst var jag kl 11 hos min gumor och också in bror dök upp.


MONSIEUR CONFÉRER
hade ett möte kl 14. Jag vattna blommor och gick igenom kvitton under tiden. Sen for vi till Tarjoustalo i Arabia-center. Allt vi ville ha åt Aron för att klara somman fick vi.  Ändå blev det i bilen så jag fotar i morgon. Sen stort midsommarmatuppköp i MustaP. och tupplur hemma.


MIDDAGEN



blev i ugnen grillad halloumi och hönsfilé. Röd quinoa, sallad och kryddad gräddfil. Två glas rosévin.


UT TILL LANDE
i morgon kl 15.15 från Kalkstrand. Familjen Salminen kommer med en båt 19.15. Extra midsommartur.

Fick just ett meddelande att jag använt allt mitt bildutrymme. Att nu skall det betalas. Hmm...  Måst kolla.

3 kommentarer:

  1. Ihanan näköinen ruoka annos, nams :)
    Terv. Inka

    SvaraRadera
  2. Jag fick ju samma då i tiden och så laga jag en ny blogg...
    bilderna som jag laddade upp i gamla bloggen var enorma och tog massor med minne. Vet faktisit inte hur man skall göra att måst man faktist betala... :(

    SvaraRadera