tisdag 5 juni 2012

EN DAG MED MASSOR PROGRAM
06.30 opp och 08.30 i Hagnäshall för att leverera ett smycke. Det var en av mina större kunder. Vi drack kaffe, diskutera och sen visa hon var man får "siemenperunoita" på torget. Jag utdryga mina 15 setur med 15 till  : )
Min nya klänning hade tyvärr fått en liten rödvinsfläck så jag förde den till Stockmanns SOL. Klockan var lite över tio och jag beslöt promenera till Stupido för att köpa Sigur Rós nya skiva. Heh, dom öppnar kl 11. Nå, tänkte jag, jag går och ber Syrjänen på kaffe, men där satt han med sina barnbarn så han kom natutvis inte. Och lazulin hade han inte hunnit slipa, sa han.

FÖR ATT VÄNTA
att klockan sku bli 11, gick jag till Design Forum. Beställde en Americano,

alltså dubbel espresso med vatten.


COSTO
är två killar som ursprungligen gjorde hattar med skärm och stor tofs. Dom är min sons kaverir och vi bodde hos den ena under vår rörreparation. Dom gör också väskor och plåmsor och nu såg jag hos Design Forum huippu snygga solbrillor.

Det finns fyra modeller. Skalmarna av bambu.  Utmärkta om man inte behöver styrka i linserna.

Jag gick tilbaka till Stupido och fick min kära skiva med isländsk musik. Stack mig in och sa "hej" åt Inka där hon klippte någon på Salong "Q", snedda genom Gamla kyrkans park och köpte en potta åt  Aron för 5€ hos Stockmann. Kan ni tänka er!


IDAG I VERKSTAN

Lyssna jag på Sigur Rós,

reparera min lande-grannes armband
 
och börja på nånting som skall bli Pörtö-örhängen.
 

ROLIG ARON IGEN
Caro har jobb hela kvällen och Sande blev lite sen, så mofa och jag avhämta honom från dagis. Vi stod en stund och spionera innan vi gav oss till känna. Hans bästa vän heter Stella. Dom leker alltid med varandra, men slåss också sa en av skötarna.  När vi gick över fotisplanen sa Aron pösligt "Dinosaurus". Jo jo, sa vi. Men han upprepa och då såg vi vad det var.
 
Ett moln som såg precis ut som en dinosaurie   : )
 

VI GICK IGEN TILL KIMMIS
Först till småbarnens inhägnad.

Men då tyckte Aron att han ville gå nån annan stans. Det finns en stor sandplan med "läktare" att klättra på.

Vi lekte där och mofa kasta korgboll och så var där pojkar som var lite äldre än Aron som han liksom hängde med. Snart kom pappa efter honom. Sande är så glad, så entusiastisk över sitt nya jobb. Aron sa "Hej då. Ses".  Och så for dom.

MONSIEUR OCH JAG
gick hem. Jag ladda ner bilder och sen åt vi tråkiga Knorr-soppor.


SLUTLIGEN 
TORSDAGSTÄVLINGEN.

För att min hög med lappar sku bli lite större, fick Nista också en egen lapp. Ändå blev vinnaren

CAROOOOOOOOOO!
 Grattis!





5 kommentarer:

  1. Jeeeee!!! Och jag som inte ville ha något armband ;)
    Jee Jee....

    SvaraRadera
  2. Grattis Caro.
    Raili o Tuikku

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Caro!

      Å höödu Smyckeristen - För att aktivera
      Nista och andra pöjks att delta i tävling, måste du börja göra en han-kollektion (nej nej... inge slipsknips...). Eller jaa -kanske hellre en HEN-kollektion. Jag skulle till exempel villa vinna en hållare för plastsnapsglas.. med tanke på skolgårds-sillisar och -grillisar. :)
      ö
      Silli

      Radera
  3. Aj men det kan vara svårt. Riktigt av silver då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... silver eller nå annat metalliskt. typ två ringar ihop... en som öra att ta i å sen nån enkel ringställning eller.. ööh..

      Radera