onsdag 13 juni 2012


PÅ MORGONEN
när jag drack kaffe skicka jag en textare åt Syrjis att har han hunnit titta på stenen. Småningom svara han att stenen var färdig slipad ren i går. Han hade bara glömt att meddela och jag som trodde att han hade dött. Att fara till Syrjänen blev mitt eftermiddags program.

IDAG I VERKSTADEN
fick jag besök av alltid glada Kristina Kettunen.  Vi jobbade tillsammans förr i världen.  Nu representerar hon eget hantverk som heter Lyckoboda. 

Kristina tyckte om ringen och jag var glad att det var rätt storlek. Jag hoppas vi träffas igen på Pörtö höstmarknad.
Jag blev ännu kvar i verkstaden när Krisina gått. Såga och polera en del av ett Bodö-hänge.

GICK VIA MITT HEM 
för att byta kläder och sätta mascara  : )  Roligt att vara på stan. Lapisen  var fin och som ersättning fick Syrjänen behålla resten av stenen. 

Jag räknar med att Huhtas tassiga flickor ser den här bilden. Jag gör smycket i morgon - kanske ännu lite på fredagen.

CLAES NYSTRÖM
besökte jag sedan. Språka om semester och valsar och borrar och ditt och datt.
Sen gick jag till Stockmann.



Är det här månne femtielfte glassportionen jag har fotat  ; )

Hur som helst skulle jag sen titta lite på cd/radio för min verkstad. Kanske jag har berättat att den jag har där definitivt inte funkar. Man vet aldrig när den påstår "blank cd". Och jag hitta en jättefin. Den har radio, cd- och kassett-spelare.

Min avsikt var att köpa den genast men den var för tung. Inte sjäva spelaren men högtalarskåpen vägde massor. Vi far säkert efter den med T lördag eller söndag.

Till saken hör nämligen att T for till  lande. Jag visste att jag är i verkstan stand by några dagar och han hade uppgifter på lande. Han tog 17.15 båten. 

Det enda lessamma var att jag fick äta frittatan ensam. Men ser ni vad jag gjorde. Jag inledde Mateus-säsongen  : )

FEMINA
köpte jag. Orkar int fota. Den skall jag bläddra i nu. Tv:n kan riktigt si sig.


SLUTLIGEN

I går lade jag mig kl 23.00 
Då såg vårt takfönster ut såhär. Blir det ännu ljusare? Eller?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar