fredag 15 juni 2012

PÅ MORGONEN
vakna jag av gubbröster. Visserlige inte i sovrummet utan uppe på taket. Takfönstret är på en liten springa och vårt tak skall repareras. Där var gubbsamtal, men plötsligts satt dom på radion och då steg jag upp.
 
Senare på dan såg jag det här framför köksfönstret.


INTE BARA DAMMSUGNING
i dag, utan också allt möjligt annat som skulle städas bort, typ vika byke  och dessutom disken.

Så här såg min disk ut. Men var är kaffekoppen?

Den är här!

När min tandläkare hade reparerat min ena framtand och sa att jag kan nu gå hem och dricka kaffe, men definitivt med mjölk, blev jag ju fundersam. Ändå var det helt gott. Min sista kopp kaffe har efter det varit med mjölk. 
 
Och när övre våningen var dammsugen ville jag vädra och öppna dörren till takterassen. Titta så fint det ser ut!
 
 Jag menar på riktigt  : )


JAG PROMENERA TILL MUSTAPEKKA
nån gång efter fyra. Fick en axelväska  +  två butikskassar fulla. Tack och lov går 69:an från dörr till dörr. Snart kom mofa från lande och Caro och Aron. Dom tre gick till Kimmis medan jag laga sås av griskött. Vi åt på takterassen.


Aron var jätte glad och åt "reippaasti".  Själv var jag inte så imponerad av det jag åstadkommit.

LÄGGDAGS
för Aron småningom.
 
Här i fin pojkpyamas. Det lullas värrigare där nere ännu.  Men Aron somnar väl strax. Då skall jag visa en video åt Caro från Sigurd Ro's dvd:n.

Roligt med kaffe, Caro och Aron i morgon   : )




2 kommentarer:

  1. Alla andra ser fina ut utom jag som ser ut som en teini med brunkräm, fula ögonbryn o vitt läppstift!! Men tack för övernattningen :)

    SvaraRadera
  2. Höpö! Så där ser du ju ut : D

    SvaraRadera