måndag 18 juni 2012

IDAG PÅ VÄG TILL VERKSTAN
såg jag plötsligt det här trädet. Natutvis har det funnits alltid, men jag har inte bara upptäckt det tidigare.

Och det dofta!


JAG LYSSNA PÅ
Radio Helsinki och Sigur Ro's - måst jag tillägga att med min nya stereo   : ) 

På Kafimysson senaste vecka hade jag fått en beställning på ett Bodösmycke. Det som fanns hade en ö som var mattpolerad. Jag lova göra ett med blank ö.

 Pörtö beställer jag numera som gjutning - Bodö sågar jag fortfarande för hand.

BUTIKSBÅTEN CHRISTINA
har i år kört i femtio år. Jag undrar om jag har berättat att jag fick en beställning på ett butiksbåtssmycke. Ändå får jag skjuta upp det med nån vecka, för jag hitta ingen bild av båten från sidan. Jag måst alltså fota själv.

Det betydde att jag i stället kunde göra Söderskärssmycket jag hade planerat. Titta så roligt det blev!

Det är alltså silver fast nånting mörkt speglar sig i det. Fyren av mässing, dimman är nysilver. T sa genast att jag har glömt dörren. Jag har int alls glömt dörren. Det sku bara ha blivit råddigt. Hålet för länken är fodrat med mässing. Nu ser jag att jag har glömt länken. Voj voj, när skall jag hinna få den dit. Men ett fint smycke blev det   : )

MED RASKA STEG
och glad i hågen gick jag till Alepa. Bara frukt och piimä och sånt. Vår mat var gamla rester som vi åt med varhaisperuna. Jag vet inte vad varhaisperuna heter på svenska. 

I MORGON
till stan av förekommen anledning och sedan göra en massa uppköp man bara får på stan. Kanske då en sväng till verkstan på kvällen. 
Heh, det var då tre gånger stan  : )

4 kommentarer:

  1. I Skåne heter det färsk potatis.
    Raili

    SvaraRadera
  2. Jo, för det är ju inte nypotatis.

    SvaraRadera
  3. jätte fint söderskär smycke!!!!

    SvaraRadera
  4. Jo jag är också helt innoissa : )

    SvaraRadera