söndag 17 juni 2012

SKÖNT ATT SOVA
och skönt att Monsieur Faire du Café kom och drog i mitt täcke och sa "arvo nousee - nouse sinäkin". Det är liksom trad väckning på weekenden.

ANNA MEDDELA
att hon kommer någå 19-tiden efter ambassadörens lapis lazuli-smycke. Det var ju ok, så hann jag pedikyrera  : )

DET VIKTIGASTE
i verkstaden var att installera min nya stereo. Inte alls svårt . Bra instruktioner. Man kan göra det ena och det andra med den, men för mig räcker det att lyssna.

 Titta så den är fin! Och ljuvligt att kunna lyssna på bl.a. Tom Waits utan att det sägs "blank cd".


Men här ser ni att det behövs 2 m snodd till för vänstra högtalaren.


JAG FORTSATTE
med ett Bodö-smycke när stereon var installerad. Jag hoppas det också blir bra. Anna kom redan halv sju. Jag tror hon uppskatta smycket och "leveranspåsen" som bl.a innehöll en putsduk. Ändå hade hon bråttom och småningom gick också jag hem.


PASTA MED TONNFISK
blev det i dag.  Och sallad, riven ost ch rödvin. Medan jag åt läste jag Käpylä-lehti. Såg att min kära Tähtililja-blomsterhandel skall sluta 30.6. Nå, tanten var ju nog gammal. Närmare 80 väl. Jag får inte glömma att sticka mig in...

GILLA HAR ETT BLOMTIPS
Det blir snyggt med rosenbusk-knoppar plockade och lagda på fat i vatten. Inte stjälkar inte blad.

Så här fint blir det och småningom slår också dom andra knopparna ut. 


UNDRAR VAD JAG SKALL GÖRA NU.
Aj jo, jag har Taide&Design på hälft. Och klockan 22 kommer MTV nyheter och sen "Jälkiä jättämätta". Sen går jag och sova och sen dricker jag kaffe på morgonen och sen går jag till verkstan. 

Lyckans mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar