tisdag 26 juni 2012

MIN MAN ÄR HUMOR
Jag stiger upp oftast kl 08. Det händer att han snarkar tills jag kommer upp för att gå i duschen typ 08.20. Då säger han oftast nånting vitsigt. 
Typ: Kato, kato kiiltomato!
Eller: Vad är klockan liksom - flyter i Vanda å.
Eller: Hudant är vädret? Jag: mulet. Han: Ja, men e de kulet?
Det är ju en bra början på dagen det.

Förutom i dag. Jag hade världens största sömnklimp. Inte ens kaffe hjälpte. När jag kom till Inka som skulle klippa mig hade jag påsar under ögonen. Jag har noterat det ett par gånger tidigare. Nånting nytt för mig. Men när jag var  lite blondare och klippt kändes allt bättre.



KLOCKAN VAR 15 
och jag sku träffa Caro kl 16. Jag hann till Syrjänen före det. Fråga om han hade fått tillbaks smyckena från Tarkiainens utställning. Jo och jag provade ringen igen som hade blivit och spöka. Den var nog massor dyarare på utställningen. Få nu se...

FÖDISGÅVA ÅT SANDE
är orsaken varför jag varje sommar går med Caro på Stockmanns rea. Ändå hitta vi ingenting lämpligt där. Varken tröja eller jacka. Så det blev Esprit mittemot och där fann snygga shorts. Caro sa att han har bara ett par. Det var ju bra!

Sedan var tanken att Caro sku ha kommit till oss och hjälpt mig med bloggen, men eftersom det nu går bra med massor mindre bilder cykla hon direkt hem.

INNAN JAG BLOGGA
skrev jag föst till TaideDesign - en konst-tidskrift - och klaga över att alltid när dom berättar om intressanta utställningar har dom ren slutat. Och sen skrev jag till till PörtöLine och gav mina förslag beträffande Midsommaren.

FK
skulle det bli på dagen i morgon i Sibbo, men risk för regn sköt upp utfärden. Vi går säkert till Tähtlilja och gör lite blomsteruppköp med T. Sen skall jag skissa Butiksbåten åt Malin och börja på ett par Söderskär-smycken.

Bye, bye!


2 kommentarer:

  1. Fint hår fortfarande :)

    caro

    SvaraRadera
  2. Jo Inka är duktig. Hoppas Aron blir lika nöjd med sin klippning kl 18 : )

    SvaraRadera