onsdag 6 juni 2012

INTRESSANT ATT VAKNA KL 08
men ändå inte vara i verkstan före kl 13. Kaffet är färdigt lite före tio. Sen beroende på Husis stiger jag upp frå frukostbordet någå 11. Sen skall här småstädas och så är jag på nätet och sen är kl 12.30. Alltid.

IDAG I VERKSTAN
sade min stereo natutvis att "blank cd" i stället för att snällt spela Sigur Rós. Jag beslöt att jag nästa vecka köpa en ny.

PÖRTÖ-SMYCKEN
var grejen i dag. Jag gjorde först färdigt örhängena som blev så här fina.

Dom ser jätte snygga ut när dom hänger i örat.

Sen gick jag igenom lådan med äldre Pörtö-smycken. Titta lite på priser. Vad är vettigt? Hur skall jag prissätta dom nya smyckena?

TVÅ GAMLA MERIVAARA STOLAR
finns bakom skynket i min verkstad. Jag tyckte att dom kan vi ta till lande och i stället använda hyllan jag hitta i samband med gårdstalkon.  T kom till verkstan och vi bytte stolarna mot hyllan.

EN MASSA GAMMAL ELEKTRONIK
har småningom samlats. Video, digiboxar, stereor m.m. Och nästa vecka en stereo till. Dom skall till kierätys.

PÅ VECKOSLUTET
är Sande i Mäntyharju med sina kaverir medan Crao, Aron och farmor Helena skall på  dop. Dom kom allihopa efter Arons bilstol och samtidigt fick han "Biet Maja" som skall hänga i taket - en sak Caros pappa hämta till  henne från Prag för minst tjugo år sen.

OCH VAD BLEV VÅR MAT?

Vi har inte på hundra år haft kyckling-gryta. Här med röd quinoa, blandsallad och  säsongens vin.

Har en känsla av att jag ännu skulle skriva om nånting.
Vad i alla världen månne det sku ha varit. Voj voj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar