måndag 28 februari 2011

IDAG BÅDE GLAD OCH LESSEN
Glad för att jag var till frissan och för att jag köpte en ny skiva. Lessen för att Philip Fagerholm är död. Kanske Philips förtjänst att jag alls blev metallartesan. Han var också utbildad från yrkesskolan i Ekenäs och sa att man visst kan pendla - bo i Helsingfors och dagligen ta tåget. Han hade haft klasskamrater som gjorde så. Och det funka ju fast jag trodde det sku vara omöjligt. Jag stack mig in till Silverform nu och då. I synnerhet innan min egen verkstad var någorlunda utrustad. Här om året for Philip till Sverige för att bli silversmed och nu finns han inte mera. 


Jag var glad att få mitt rufsiga hår klippt. Inka har så skickliga och snälla händer. 

Nu sku jag till Stupido. På Fredriksgatan stack en typ en lapp i min hand att kom hit på EDELs ystävänmyynti. Jag har varit där förr. Typ broscher av dragkedar och legogubbar. Nå, nog någå helt kiva plagg också. 
 
Jag köpte té. 50g 3€. Det var så dyrt säkert för att det är indiskt  : )

På Fredan finns också en bra blombutik med en jättetrevlig och duktig florist. Därifrån skicka jag blommor åt Yvonne (Philips mamma).  


DARK WAS THE NIGHT
Sent i går kväll texta jag till Calle: "Jag sku villa ha en ny skiva." På förmiddan svara han: "Köp Dark was the night. Dubbel cd. Band du känner, men nya stycken". Också Stupido-killen sa att skivan är bra. Jag fick den sista! Dessutom är skivan snygg. Men jag lyssnar först i morgon i verkstaden. För en gångs skull skall det bli ett nöje att göra en pingla.

5 kommentarer:

  1. Jobbade du inte hos dem där på Museigatan nåt tag? Under studietiden? Före? Yvonne var väl hon du engång i förbifarten träffade på Stockis då jag var med. Hon fråga hur du lyckkas med "pinglorna". Jättetråkigt.
    Gil

    SvaraRadera
  2. Caro: Tack!

    Gilla: Jag "jobba" hos dem både före, efter och under studietiden. Och jo, du har träffat Yvonne.

    SvaraRadera