söndag 20 februari 2011

SÖNDAGSPROMENAD
med Kottby kyrka och solbrillepremiär.

VERKSTADENS SMYCKEPÄRM UP TO DATE
Eftersom jag nu och då får besök i verkstaden har jag en pärm med bilder på smycken jag gjort. I och med bloggen med sina kategorier har jag slarvat och inte kopiera nånting till pärmen på länge.  Jag har ingen dator i verkstan så printade bilder är bästa systemet, men då skall pärmen också vara up to date. Det skall jag syssla med i kväll. 

FESTEN I GÅR
blev roligt prat, humor "program" och sjukt god mat. Det var vitsigt i matbordet när nån sa någå och alla skratta, gaffla Aron med värrigare  : )

Inge fel med skumppa som entré, men här gällde min fasters tradition med Skåne akvavit och saltig bit som välkomst.
Middagen inleddes med Hummersoppa.

Som huvudrätt grisrullad, rödvinssås, potatis"knödel" och brysselkål. Till det ett otroligt vin. Ett "fint" rödvin behöver inte növdvändigtvis vara gott, men det här var utsökt!


Som desert chokladkaka med glass och appelsinsås.

Efter grogg och popcorn småningom taxi. Vi t.o.m lyssna ännu på en snutt av Calles Jazzbar när vi kom hem.

Tack Gilla för en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar