torsdag 17 februari 2011

MORGONSOLENS GYLLNE STRÅLAR
jord och himmel purpur målar, sjung och tralla bomfaderalla ut i skog och mark!  
Så börja det sjunga i mitt huvud kl 8 när jag titta ut genom fönstret  : )

ONE DAY - FOUR OUTFITS
Kl 11 kom Caro och Aron på frukost efter "Muskarin". Det betydde momi-outfit: mjuk trikå och pastellfärger. Det har jag fortsatt med ända sen Aron var bebi.

13.30 till verkstan i rutig flanellskjorta och gamla farkkur. Där var jag ett par tim och planera/börja på ett Pörtö-smycke. En beställning.

Sen då yoga. När jag börja med yogan pånytt för ett år sen var jag helt svartklädd. Många är så. En dag sa Monica: Det där svarta är nog int riktigt för dig. Hmmm, tänkte jag och har efter det klätt mig mer el. mindre i vitt på yogan och känt mig massor trevligare och piggare. Jag har t.o.m undvikit att klä mig i svart annars också.

Och nu efter dusch och Botanical Scub badkappa/morgonrock. Ja och snart blir det då den femte - nattpajtu.

YOGA ÄNNU
Jag måst bara igen nämna hur det hade gått "slenitran" i min yoga (så säger en gammal tant). Saker jag bara trodde att jag int kan för att jag inte har hiffat tekniken. I dag igen fick jag så goda råd  : ) Och i bussen hem hade jag sälskap av min kära monsieur. Han hade varit till Arbis bibliotek och lyssna på intervju med Anna Lena Lauren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar