onsdag 2 februari 2011

MIN NYA VÄSKA

Av nån orsak vill Syrjänens kunder ha svarta väskor. Den här är gjord av samma läder som min "stora" väska. Den gick inte åt- inte ens i Lübeck före julen - så priset var inte så farligt mera. Av HS designad och handsydd, 160€.  Här ser den ut som en läppäre-väska, men det är en liten axelremsväska 21x18 cm. Axelremmen blir också liksom lås. 


Remmens andra ända fästad såhär.
Hemma fick jag höra att nå, nog har du ju väskor nu. Jag har just så många man behöver! En liten svart axelrems, en lite större brun, en verkstadsväska (en förfärlig sak från Ekenäs-tiden)  och nu då den här.

IDAG I VERKSTADEN

blev châtelainet färdigt. En riktig långkörare som då det där stora namnplaketts hänget också. Men det kom hela tiden saker emellan. Dessutom meddela beställaren att "dödlinjen" sköts upp med en vecka  : )

GI-DIET
Vi är jätte bra på det. En gång i månaden har vi GI-diet, det betyder att vi som middag har den här underbara ugnsrätten. (Räknar man poäng så är det en bomb).
Häftiga ingredienser, men man kan ju välja lätta varianter om man vill.

Kyckling-gratäng (4 portioner)
500g blomkål
500g broccoli
400g kycklingstrimlor naturell
1 burk Creme Bonjour Cuisine med löksmak
2 dl vispgrädde
olivolja
150g riven emmentalost
curry och garam masala
salt och svartpeppar

Sätt ugnen på 200°. Bryn hastigt kycklingstrimlor i olivoljan. Krydda med curry och garam masala. Blanda ihop creme bonjour och vispgrädde. Sätt kålen i små buketter med kycklingen och gräddblandningen i en ugnsform. Krydda med salt och svartpeppar. Låt först vara en halv t. i ugnen. Strö sen över riven ost och låt vara 10 min eller tills osten smultit. 

Det här var ett finskt recept. Varför heter det "Karpin reseptit"?

2 kommentarer:

  1. OOOH... så jättefint "Tjättlein"...

    Frågar du om "Karpin reseptit" för att du själv vill veta, eller frågar du för att se om vi andra också vet? Nå - hur som haver- har alltså med kolhydrater att jöö... Low carbs... (carbohydrates) Matalat karpit... :)
    Nillus

    SvaraRadera
  2. För att jag själv vill veta. Det var inte koll att vet andra. Ännu när det sen fånigt illustreras med en fisk!! Varav GI kommer visste jag int heller förrän Caro förklara igår.

    SvaraRadera