måndag 7 februari 2011

ROLIGT ATT LEKA AD
Det fördelaktiga tryckeriet Suunnittele ja Paina meddela mig efter många om och men att dom inte kan göra mitt visitkort. "Pahoittelivat". Jag kolla andra tryckerier på näte, men beslöt välja Multiprint. Det var en "pikapaino" reklambyråerna använde. På fredan stack jag mig in där och fick offert och under veckoslutet beställde jag visitkortet och fick idag se avdraget. När jag såg bilden tänkte jag säga snorkigt att "Kuvahan on aivan pielessä", men konstatera sen att så uttryckte man sig bara som sjukt stresssad AD. Jag gav snällt en egen printad version som modell och allt var frid ocg fröjd, så i morgon far jag då igen till Nylandsgatan "tarkistamaan vedoksia".


LE REPARATEUR DE TOMBLÉR

Min polertrumlare fick någå fel. Först börja den gnissla. Då kunde jag ännu använda den, men sen börja den TJUTA - ett förfärligt ljud - det var omöjligt att  polera nånting. I dag kom då Reparateur Mosandér och reparera den. Öppna motorhuven, CRC:a allt som rulla och spände remmen. Jag blev sen ännu någon timme i verkstaden och passa på att polera silvret jag köpte på loppis. Trumlarn fungera just så tyst som den brukade.
Här mina fina silverkedar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar