onsdag 9 februari 2011

IDAG I VERKSTADEN
jobbade jag med halssmycket, drack kaffe och tala med min gumor. Jag hade fått meddelande från posten att mitt Thailand-brev kommit. 18-tiden gav jag mig av i köld och mörker. Det var plötsligt -10 igen och vinden knep i mitt stackars ansikte. Huj! Jag liksom gina genom Trä-Kottbys gränder och prång. Verkligen prång med all snö på båda sidor. Vägen hem tog jag sen med raska steg längs Forsbyvägen och nu med vinden i ryggen.

FANCY CUTTING

Ha ha ha! Nu vet jag vad "Fancy cutting" betyder. Det betyder FLISA. Hur dom lyckats få måtten till 4 x 7 är lite förbryllande - men å andra sidan - jag undra nog hur en så stor äkta safir kunde kosta 9,50 euro.
Safiren är liksom inte regelbunden på något håll. Få se vad jag skall hitta på. Kanske nånting till min utställning i framtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar