måndag 31 januari 2011

EN BOK - EN MÅNAD
Erica Jongs bok var inte tråkig, men som sagt jag läser långsamt, eller ska vi säga sällan. Hur som helst har jag inte hört om henne och hennes bedrifter på länge. Antagligen är hon mer aktuell i USA eftersom hon ha gett ut över 20 böcker efter "Rädd att flyga".  Boken sku också bli film. Länge omarbetade Jong boken för att bli filmmanuskript, tillsammans med en producent. Sist och slutligen blev det ingenting. Hon stämde filmbolaget och fick höra att "bokförfattaren är minst viktig i ett filmprojekt".

Under åttiotalet hyrde Jongen villor i Venedig. Återkom slutligen alltid till ett femtonhundratals palazzo som hennes vänner kalla "Palazzo Erica". Igentligen för att skriva boken Serenissima. Aj va! Boken finns oläst i min bokhylla. Måst korrigeras.

Det här med amerikakändisarnas AA-system är lustigt. Oj nej, jag var så full igår, nu måst jag nog gå till AA. Och så träffar di sina vänner där och snart är dom ute på krogen igen. Erica Jong berättar att en gång satt hon bredvid Robert Redford på en fest och var så nervös att hon drack så hon "blev medvetslös". Heter det int slockna?

Hon är nu mormor och kryper omkring på golvet med barnbarnet Max och hans leksaker som grymtar, muar och gnäggar när han trycker på blinkande knappar. Aron och jag gör lika.

Och  "Rädd att flyga" ja - nog måst man väl läsa den på nytt!


DAVID BODANIS E=mc2
Den här börjar jag på ännu i kväll. Jobbig? Nää. Camero Diaz ville veta vad E=mc2 igentligen betyder. David Bodanis nappa på och här är resultatet. Det skall bli ett nöje att sen få upplysa er typer (you guys).

ARON SPRIDER SÖMNBOBBOR
En glad och pigg Aron kom och hälsade på på förmiddagen. Vagnen hade blivit här efter veckoslutet och behövdes natutvis hemma. Vi åt frukost. Efter ett brukar Aron bli sömnig. Det hjälps inte. Ens egna ögonlock börjar bli tunga och man gäääääspar. Här satt vi alla, momi, mofa och lilla fru Salminen och blev sömnigare och sömnigare. Tupplur stod inte på programmet så det var  bara att packa ihop Aron. Innan han var nere i vagnen sov han.

IDAG I VERKSTADEN
reparera och polera jag Caros silverkedsarmband. Sedan avslutade jag opalens infattning. Jag har igentligen lite länkproblem. Måst fundera hur jag går tillväga. Imorgon träffar jag Anni. Vi skall bl.a kolla stenar hos TAG gems, dricka kaffe på Fazer och ta en tur till hennes och Alexandras verkstad.

2 kommentarer:

  1. Den där boken har jag också läst. Den är faktiskt intressant!

    SvaraRadera
  2. Kiva att höra! Man borde bara kanske läsa den mera alert, liksom sittande i en stol : )

    SvaraRadera