måndag 10 januari 2011

LUGNT
I Västra Nyland - eller i alla fall i Ekenäs - har ordet lugnt två betydelser. Det "normala" liksom tyst och stilla, men sen också "okej". T.ex. om man hade problem kunde lärarn svara "det är lugnt"! Min dag har varit lugn på båda sätten.

Jag sov dåligt, men när Aron hämtades hit kl 8.00 (pyjamas i halaren) var han super sömnig. Jag gav  bara lite välling åt honom och sen sov vi båda ända till över tio. Resten av dagen blev också okej. Och för att ha ett extra program för Aron beslöt vi klä av granen. Mest förvånad blev han när ljusen släcktes.

ADJÖ JULGRAN!

I morgon tänker jag inte ha någon väckning. Jag skall jobba hemma. Två intressanta uppgifter...

2 kommentarer:

  1. Han ser precis ut så att "hej hej julgran" elle hans nacke ser ut så :)

    SvaraRadera
  2. Världens söpögaste nacke!

    SvaraRadera