måndag 3 januari 2011

I MORSE I VERKSTADEN
polera jag Annis ring.

Eftersom jag nu äntligen skulle kolla Hugo Backmanssons utställning på Amos Andersson, var det behändigt att gå genom Forum där Anni jobbar. Caro kom med - Tättä skötte Aron. Det var ganska kiva för Tomppa Backmansson själv (Tättäs kusin) guidade och berättade - inte bara om tavlorna - utan också minnen och anekdoter. Oljemålningarna var främst bataljmålningar, porträtt och afrikavyer. Själv tyckte jag massor om dom mindre  akvarell/gouache tavlorna. 

Aj jo! När vi gick ut fundera vi att månne det finns en typ stolpe att limma utställningstarrorna på. Tydligen fanns det inte.

JULTÄVLINGENS LYCKLIGA VINNARE
kunde knappt hålla sig i skinnet när hon såg delegationen närma sig. 
Jag passade då också på att köpa en ny Mumin-almanack. Den första olycksalige sätter jag nu i roskis. Det är ju lite synd om den,  men jag sätter med den där söndriga Roger Waters-kassetten som kaveri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar