lördag 22 januari 2011

PÅ STAN IDAG
Ursprungligen skulle jag bara sticka mig efter ett fräscht ljusrött sidenband till dop-pinglan. Ändå kom jag på annat jag kunde uträtta samtidigt. Jag börja hos Morre på Old Times.
Jag har i hundra år haft Rosenthal- och Rörstrand-porslin som jag nu då hade tagit bilder på och gick för att visa. Nå Morre var inte alls imponerad utan sa att "hördu bjud du bara dina gäster på frukt till dessert". Och när jag ren var på väg ut genom dörren ropa han ännu att "du kan ju sätta till en ostbit".

Via Sinelli (specialpapper) och Stockmann promenera jag ner till Norra kajen till Galleri Johan S.


Innehavaren är själv smyckekonstnär. Därför finns där en liten permanent avdelning för smycken.

Jag ville gärna veta lite om mina möjligheter till en utställning om typ ett år.  http://www.galleriajohans.fi/

SMYCKEBOK FRÅN AKADEMEN

Det hör nu bara till att jag varje bokrea skall "få" en smyckebok. I fjol blev dom tre. Så på vägen hem stack jag mig in till Akademen. Nu fanns det en enda bok kvar och när jag förundra mig sa försäljerskan att rean har ju pågått två och en halv vecka. Natutvis, så är det ju, så jag köpte då den sista smyckeboken.



Visserligen allt i guld, men inspirerande design.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar