tisdag 18 januari 2011

TIDIG MORGON
När jag skrev att jag träffade alla mina vänner på Strindberg, var det inte sant. Hilkka har  jag alltid träffat på caféet i Hagnäshall, andra våningen kl 8.00 när dom öppnar. I undantagsfall nån annanstans nån annan tid, men aldrig på Strindberg.
Hagnäshall kl 7.50
Det stiliga trapphuset.
Caféet i andra våningen.

Örhängena jag bytte mekanism på var åt Hilkka. Hon är min klasskamrat från MG-skolan. En gång i tiderna var jag hennes assistent. Vi träffas ganska regelbundet. Och jag fick en ny beställning: varsitt hänge till två tonårsflickor  :) 

Men före det  mitt tillsvidare största uppdrag! Jag nämnde hur jag en dag fick ett ovanligt inspirerande telefonsamtal till verkstaden. Det gällde ett halsband. Ett konstverk med finfin budget. Jag är sjukt inspirerad. Skriver ideligen ner tankar för att kunna göra raffin... (Jag märker att jag inte kan tala om "raffer",  jag måst utgå från den finska versionen som man använder i reklamvärlden).

IDAG I VERKSTADEN
blev det en paus i châtelaine-arbetet. Jag fick en akut pingla-beställning av en för mig främmande person. Och det var ju bra. Pinglan så långt att jag löder sömmen imorgon och får den hoppelunda färdig.

2 kommentarer: