tisdag 4 januari 2011

GLOGATANS FAZER
är nu  stand in för Strindberg så länge remppan i Kämp pågår. Jag hade träff med en kär vän - mitt gudbarn Hanna. Hon har varit utbyteselev i Oslo ända sen augusti. Hanna är en vecka äldre än Caro. Hannas mamma Magge och jag satt bredvid varandra med magarna i vädret på reklambyrån. Magge dog i somras. Jag skall berätta mera om henne en annan gång.


SOLFÖRMÖRKELSE
Jag satt på förmiddagen med en påtår kaffe och Husis när det plötsligt blev skymning. Stämningen var exakt sån som då man i barndomen kom ensam hem från skolan efter jullovet. Mörkt och trist. Senare på dagen nämnde Tättä solförmörkelsens klockslag och det var exakt då skymningen kom. Jag berätta hurdan fiilis det hade gett mig och han fråga att vad bruka du då sen göra ensam hemma. Jag satt på min säng och sjöng ur en sångbok  : )

2 kommentarer:

  1. Nu är jag inte säker på om det var "Vår sångbok" eller "Gröna visboken" - ingendera har jag mera så jag sjöng inte. Men nu när du frågar så minns jag att jag ärvde av famo en sångbok. Jag måst söka fram den : )

    SvaraRadera