lördag 15 januari 2011

DET HETER STRINDBERGS HÖRN

Av vad kommer Marimekkos konstgjorda auktoritet att få vad dom vill i Kämp? Pengar, sa Tättä. Nu försöker dom trösta oss gamla hängivna Strindberg-kunder med att jo, jo verksamheten fortsätter i följande lokal ner med Espen. Halllåååå! Det är inte Strinbergs hörn mera. Här grundades Strindbergs Konstsalong 1913. Verksam i många herrans år. Och när det fina cafét öppnade blev namet natutvis Strindberg. Vilka vänner jag än träffade var det på Strindberg. Endel i Restaurangen uppe, längst bort. Endel i sofforna i övre våningen och endel i cafét. Ofta stack jag mig själv in ensam till cafét. Det var hos dem jag först fick det mest gudomliga kaffe. Godare än det jag koka själv. 

Den här bilden har jag fotat 2005 när jag satt där ensam och filosofera. Hoppas dom har vett att ta med interiören som den är.

VARES

Vi var på bio idag. Vares-Pahan suudelma. Den var riktigt bra. Jag har inte sett tidigae Vares-filmer för jag tycker inte om Juha Veijonen. Men Antti Reini är bra (han som i tiderna spela Åmsele-mördarn). Jätte karismatisk. Just väl sån som Vares skall vara. En annan bra roll gjorde Mikko Nousiainen, vidrig typ, han som sku bli Renny Harlins Mannerheim. Riktigt underhållande film.

Nu skall jag kolla Stefan Lindfors i "Miitta-täti".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar