tisdag 25 januari 2011

 ROTSAKSGRYTA
Si så där en gång i veckan äter vi gryta på rotsaker - av varierande sort. Det är hälsosamt och inte alls jobbigt att tillreda. Stor sats. Det bli ofta över. Lök och zuzzini steker jag lite först. Allt annat bara kokar jag i grönsaksbuljong. Kryddpeppar och lagerblad och det har gått en halv timme från början till slut.

I Alepan köpte jag sen också tulpaner igen. Det är lite synd med tanke på riktiga blombutiker. Hur månne det går med dem? 10 tulpaner kosta 3,90 - i blombutiken får man just tre tulpaner för det priset. Hoppas dom nu klarar sig med sin specialservice som begravningskransar och brudbuketter.

HALSBANDSFÖRSLAG
Jag hade gjort 6 stycken skisser. Stilen var lite liksom tre och tre. Jag fota stenar/pärlor som jag brukar och skrev långa förklaringar. Sen mejla jag då iväg dem och tänkte att HJÄÄÄÄÄLP! vad om int dom tycker om ett enda. Men hi hi, ett är utvalt - med glädje - och också jag är glad att göra just det smycket  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar