måndag 24 januari 2011

NAGEL
Det lilla stödet man sågar och filar mot kallas nagel. Mitt arbetsbord hade ursprungligen ingen, så jag skaffa en från Sargenta.
Men bordsskivan var för tjock så den här nageln har då varit oanvänd. Och det var ju bra för nu behöver Anni en. Jag hoppas den kommer väl till pass.

INTE BARA VERKSTAD
Som smyckekonstnär sköter man också hemifrån vissa saker. I dag har jag ringt till Sargenta och Raiskinen (gjuteri) talat med en kund och kollat diverse räkningar, kvitton. Och skisser känns bättre att göra hemma. 

TRE TRÄFFAR BLEV TVÅ
På eftermiddagen förde jag då först dop-pinglan till kunden som var helt trevlig. Efter det hann jag med ljuvlig Mövenpick-glass på Stockmann.
innan jag träffade Anni på hennes jobb i Forum. Saken gällde alltså nageln. Tredje träffen blev inte av. Jag skulle "gå ut" med min guddotter Nora, men hon hade fått en hemsk migrän så det blev ingenting. Jag använde i stället kvällen till att rita rent halsbandsskisserna.

2 kommentarer: