onsdag 5 januari 2011

TRETTONDAGEN
Caro var i dag på klädprovning inför måndagens fotografering. Aron var här någon timme på dagen. Han tyckte helt tydligt att nu blir det trettondag, julhelgen närmar sig sitt slut.





 
                                                            Nu skall vi klä av granen!

HÄLSNINGAR FRÅN BODÖ
Mina roliga vänner skicka åt mig ett multimedia. Dom satt på Bredvarpets nedre terass och drack skumppa. 
Rimfrostrosorna var åt Tättä.

LIDL'S  KRÄFTSTJÄRTAR
Caro och Santeri har tipsat oss. Vi kolla dem idag. Vi har ett gammalt recept, en räk/musselgryta, och beslöt ersätta räkorna med kräftstjärtar. Det blev helt perfekt. Ursprungligen skulle rätten ha en spansk kryddblandning, men den har inte funnits på hundra år. Det går bra med indisk Garam Masala.


4 stora el. 7 små morötter
en liten purjo
olivolja
3 dl vittvin (inte Chardonnay)
salt, Garam Masala, rosépeppar
en burk räkor el. Lidl´s kräftstjärtar
en burk musslor

Fräs hastigt riven morot och skuren purjo i olivolja. Krydda. Tillsätt vittvin (det vita vinet utgör såsen).
Låt puttra 5 min. Sätt till räkor och musslor. Värm hastigt upp. Låt inte mera koka. Servera till basmati el. jasmine ris och en grön sallad med min salladssås (som jag tidigare har gett recept på).    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar