söndag 2 januari 2011

IDAG I VERKSTADEN

I Calles och Caros lekrum fanns en Musse Pigg-lampa. Jag har  tyckt att den finns genast där bakom skynket - den sku passa så bra i Arons rum. Nå, så lätt var det ju inte. Caro och jag beslöt därför att gå igenom allt som finns i plastsäckar/kartonger, ordna det på nytt och skriva lappar på. Och jo, vi hitta lampan. Jag antar att den uppenbarar sig på Caros blogg. 

GLANSBILDER
 Och bland Caros saker hitta jag mina gamla glansbilder. Jag hade snällt gett dem till Caro, men på 80-talet sku det ju bara vara tarror!! Nå, det var ju bra det... Vet ni vad glansbilder heter i det tåntiga Sverige?

 TILLBAKS TILL VERKSTADEN
Jag ville också jobba lite idag, så jag var sen i verkstaden till kl 19.30 och bl.a. nita "mässinglappen" på Annis ring. Då fick jag ett roligt telefonsamtal. En super inspirerande beställning! Jag återkommer när jag är lite klokare.

FÖRSÄLJNINGSARGUMENT
För 100 år sen när vi köpte den här Kottby-bostaden nämnde dom som sålde att "På julaftons morgonen lyser solen in i sovrummet ",  ett försäljningsargument liksom. I år var det mulet/snöstorm på julafton, men idag kl 9.30 såg vi igen vad vi har betalat för  : )

2 kommentarer: