måndag 6 december 2010

TYPISKT SJÄLVSTÄNDIGHETSVÄDER
Jag minns mången 6:e december  med både storm och snö och is. En gång som barn var jag på Uspenskis berg på Skatan och beundra gästerna som kom till slottet. Jag minns att det sku ha snöat ännu häftigare då. Ett självständighetsprogram när Calle och Caro var små, var att mata änder vid Fölisö-bron eller Salutorget. Det hände att vi inga änder hitta på grund av snöstorm.

Tättä sa i morse att tur att man int ska till Slottet när det är sån härnt väder. Och varför sku vi vara bjudna dit, fråga jag. Som Årets Pensionärer, sa Tättä.

2 kommentarer:

  1. Nåmen jössus! Att ni int e bjudna! Till slottet! Nå int ids jag då se på sändningen därifrån! 8-)
    Nillus

    SvaraRadera
  2. Nå eftersom vi då int var bjudna titta vi i stället, men det var nog otroligt tråkigt :(

    SvaraRadera