onsdag 29 december 2010

JULTÄVLINGEN
I morgon blir det dragning. Tättä är virallinen valvoja. Tänk om Anni vinner. Så glad hon ska bli när hon får en ring som jag har gjort  : D

NY ALMANACK
Det här är hemskt! Nån av er kanske börjar gråta. Det var alltså så att igår i bussen hade jag massor kassar och liten väska i famnen och beundra min almanack och tala i kännykkän. Nånting hände (antagligen det att jag är gammal) så att almanacken föll ur mina händer och rulla runt på bussgolvet. En gubbe gav den sen för jag kunde ju int stiga upp. Jag satt den nu bara tillbaks i väskan. På kvällen när jag sku bekanta mig mera och liksom skriva namn och telefonnummer, såg jag att den var helt full med kura. Pärmen sku man ha kunna torka av, men det var bladen. Jag försökte gumma, jag försökte med tejp, men ingenting hjälpte. Sen börja jag såtta me tusch och det var nu det sista! Nu är min fina almanack helt pila. Jag måst köpa en ny. Kan du Anni sätta undan en - hoppas det ännu finns.

IDAG I VERKSTADEN
polera jag finsilverfläckar från en namnplakett. Tyvärr blev den fina texten ganska svag, men jag tänker inte börja såsa med punslar och hammare på nytt. Dessutom reparera jag örhängen. Eller liksom bytte mekanism från knäppsystem till krokar. Har man hål i öronen så har man, tyckte min kund. Det här bara som tips om någon har liknande problem. Men jag gör det också tvärtom, från krok eller pigg til skruvmekanism.

Örhängena är ganska stora och tunga, men det ser fint ut när dom dinglar.

MADMEN

I kväll skall vi fortsätta med Madmen 3. Tättäs julklapps DVD. Period 3 kom ju helt löjlig tid, så efter att ha kollat Arenan ett par gånger blev den sen på hälft. Nu kan man se ett el. två avsnitt, typ en gång i veckan när man vill.

5 kommentarer:

  1. Nämen neeeej! :) Äsch ändå! Jo, jag kan sätta en åt sidan, det finns nog kvar av dem. Hade du den med dig i bussen igen då? Du hade ju ren tagit en bild på den och allt...:)

    SvaraRadera
  2. Gårdagens bild var fån Mumins nätsida och då jag skrev bloggen var almanacken ännu kvar i väskan :(

    SvaraRadera
  3. Oj nej... du vet nog vem som börja gråta. En veritabel ballong-historia...

    SvaraRadera