tisdag 7 december 2010

IDAG I VERKSTADEN
gjorde jag en silver armked nästan färdig. 

Och här är nu örhängena jag har talat om. Örhängen prydda med silver- och mässingskrot. Kunden är skruvmekanism-människa. Kanske inte så vanligt, men Sargenta har skruvmekanismer i 925 silver.

Nu skall jag berätta vad jag tycker om. Lukten av glödgat silver! Jag vet inte om det är själva metallens lukt, skamolex-smulor som brinner, flux på själva lödkarusellen eller en "harmoni" av alltihopa. Och det glödande silvret värmer ansiktet mysigt. Är jag underlig? Vad tycker mina guldsmedskaverir?

4 kommentarer:

  1. :D Är jag underlig? hahaha! Jag har nog int känt någon speciell lukt. Men nästa gång jag glödgar skall jag lukta. :) Jag återkommer...(hoppas jag int brinner upp).

    SvaraRadera
  2. Jo, ta det försiktigt med njutningsmedelet så här i början :D

    SvaraRadera
  3. Skruuuaa! Va fint! Då kan jag kanske nåt tag beställa sockertångsörhängen till mej själv!!
    Nillus
    Ps. jag har tappat Dille. Snyft! Stort snyft! Så nu får jag dille!

    SvaraRadera
  4. Ja just, Nillus är ju också skruvmekanism-människa :)

    SvaraRadera