onsdag 15 december 2010

IDAG I VERKSTADEN
tände jag julbelysning.
                 Här kommer man in...

               och så här ser det ut inne i verkstaden.

Det var en trevlig dag. Polera silverarmband, fortsatte med namnplakett och julklapp. Bra att ha många saker på gång samtidigt. När nånting är i syrabad, filar man nånting annat. Av förekommen anledning var jag där först kl 15, men hade inte speciellt bråttom hem, så jag jobba til 18.30

IKÄ EI TULE YKSIN
Och igen en gång ber jag om kommentar hur man säger detta uttryck på svenska. (Ni har ju brukat hjälpa mig massor... ) Jag hade alltså både tänkt och räknat fel. Jag hade för många julkort och för få frimärken. Så det var bara att ta sig genom ett snöigt Kottby till posten på förmiddan. Det blev en trevlig vinterpromenad med Caro och Aron..

3 kommentarer:

  1. Invid dörren står lutad en svart "staka" vars topp ser ut som en fransk lilja (syns rakt bakom din muffekagg). Vaede för en staka??
    Nyfiken i en strut
    Nillus

    SvaraRadera
  2. Nå när jag int riktigt vet. Vi hitta den nånstans. Säkert nån smeds slutarbete :)

    SvaraRadera
  3. Man säger nog på finska att "vanhuus ei tule yksin"! Hälsar grannen.

    SvaraRadera