måndag 20 december 2010

MITT I JULBRÅDSKAN
började fiffiga jag knyta ett pärlhalsband. Det var fråga om att reparera och samtidigt förkorta ett halsband. Dessutom tvätta jag pärlorna. Själva tekniken är inte speciellt komplicerad. Knutarna är i princip små halvslag. Men det är jobbigt och tar tid. Jag har knutit ett pärlband i året kanske, vilket ju inte ger rutin. Dessutom knyter jag med dubbel tråd och dubbla knutar.

Det här lärde jag mig under min praktik på Union Design. Det är definitivt nyttigt att kunna. Men mitt i julbrådskan? Det var nu bara så att jag plötsligt hitta asken. Ett uppdrag jag fick för snart två år sen. Jag förstod att det absolut inte alls var nån brådska...  Så med andra ord: jag behöver dead line!

 HEJ DÅ MOMI. VI SES PÅ MIN FÖDIS!
Kl 23 hade Caro och Santeri möblerat färdigt och dom kom efter Aron. Stackars mig i morgon bitti! Ingen bultar på köksdörren och ropar "öh" när jag kokar kaffe. Ingen Caro med nattsärk och dator äter frukost med mig. Buhuu... Nå, julafton om tre dagar - då har vi dem alla här igen.

3 kommentarer:

  1. Vi kan riktigt bra sätta dead line fast till midsommar om du vill. Så att du inte blir stressig och svettig här mitt i julstökerierna.
    Ö
    Uppdragsgivaren §8)

    SvaraRadera
  2. öh öh eh eh hälsar en som börjar på a :)

    SvaraRadera
  3. Tack till båda kommenterarna :D

    SvaraRadera