onsdag 8 december 2010

STRÄCK UPP HANDEN
den som inte hade en vacker vintervy framför  fönstret på morgonen. Helsingfors har verkligen visat sitt allra vackraste vinterjag. Talade med min gumor härom dagen - 90 år. Jag förundrade mig över huruvida det här nu skall hålla på ända till  april. Hon sa: Lilla barn, vi bor i Finland och har fyra årstider. Nu är det vinter!

VERKSTADENS VINTERVY
var ju också vacker men dit borde jag inte ha gått. Jag borde ha blivit hemma. Jag var trött och besynnerlig. Jösses vilket klåpande - i skolan hette det att "såsa". Isynnerhet då dom stackars texterna jag slog in med punslar. Apua!


VÄRLDEN ÄR LITEN
 (i alla fall Kottby). På självständighetsdagen publicera Hbl en lista på deras bloggande redaktörer. Marianne Sundholm har en blogg  kottbyanropar.blogg.hbl.fi Hon berättar att hon nyss flyttat till Kottby och vill skriva om stadsdelen. Hmmm, tänkte ja, vad månne hon nu sen då vet... Men snart fatta  jag att det inte var fråga om dessvärre fakta, utan om hennes egen vardag här. Nå, jag kolla bloggen och vet ni vad, hon är mamman med liten flicka och man som för någon månad sen flytta in i lägenheten under oss!!! Tänk om hon skriver att vi stör  :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar