torsdag 1 september 2016

Fredag

i dag. Jag kom ner och laga gott kaffe och jugurt m.m. Jag skrev sen dagbk och läste Husis.

Och här! Titta!

Vi hade Christer och Carcki och Gilla och Kajo och Hannele och min bror och Anneka på besök. Jag fyllde alltså 60 år! 

Vi packa och städa. Sen for vi till Masurkka där vi köpte en lax och sen till Musta. Och då märkte jag att jag glömt Malins ring hemma. 

Vi kom ner till Kalkstrand. Stina satt med mig en stund ute. Jag hade tröja och vantar. Sen gick hon in. Vi steg av på Bodö. Där var tanten med vita hunden och Karlssons och Sture och Stina. Vi kunde glatt gå över Malmstenarna. 

Vi kom till stugan och jag packa upp och gick efter vatten. Laga sen den goda tomat- röktost-serrano portionen med basilika och balsamvinäger och olivolja och citronpeppar. Vi åt väl en timme. Monsiuer fick öl. Jag fick rödvin. Läste en bok och gick och sova. Monsieur var ännu uppe.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar