tisdag 13 september 2016

Vi for till lande

i dag. Men före det tvätta jag håret och var i duschen och fick morgonmål: kaffe, jugurt och bröd. Sen packa vi våra saker och Monsieur kom hit med jeepen och vi for till Musta. Därifrån köpte vi massor!  Jag fick en glass, men sen märkte jag att jag glömt min whisky, så Monsieur beslöt föra mig till Alko i Söderkulla. Heh! Det gick ju fint!

Sen kom vi till Kalkstrand och Monsieur förde sin jeep och småningom kom Caro och Amanda. Där var också Aron. Han var glad! Han for sen med Sande och sen kom Monsieur och sen for båten. 

Vi gick över Malmstenarna och vi packa upp och sen gick Caro ner till sin stuga och sen laga jag god tomat-röktost-seranoskinka med basilika och olivolja och balsamvinäger och citronpeppar. Man fick vittvin. Monsieur fick öl. Och sen stekte jag fyra goda spenatplättar åt Amanda.  Där var lingon och blåbär.

Vi åt. Amanda gick i badi. Jag såg på när Caro satt prislappar på sina kläder. Kjolar men också loppiskläder. Amanda såg på datorn. Jag packa också mina saker i en kass. Sen gick Caro ner och Amanda ner och jag gick och sova.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar