torsdag 1 september 2016

Måndag

i dag. Jag koka kaffe och bröd och ägg och jugurt. Skrev dagbok med kaffe  köket. Gick sen till vardagsrummet. Monsieur trodde att vi sku byta lampan på terassen, men så gick det inte. Det kom en fruktansvärd storm med regn. Från ostan.

Nu beslöt jag först diska morgonmålet och sen sakerna där besticken stått och sen den fina Melitta-tratten. Den är vit. Av porslin. Den var helt brun. Jag fortsatte sen med tv:n och lampan och i morgon skall jag torka damm av tavlorna. Sen torka jag damm av brickan och av whiskymaskinen och diska sen glasen. Dom blev riktigt fina!

Nu börja jag med maten. Först rensa jag trattisar. Det kom vatten ur dem. Satt lök och smör. Sen satt jag på potisen. Och knack-korvarna. Dom var väl av kalkon. Sen rödbetor och ätiksgurka. Det blev gott! Man fick vatten till. Sen diska jag.

Nu kom Simma lugnt, Larry och sedan Efter Nio och sen tvätta jag mina tänder och gick och läsa Haruki Murakamis bok i sängen. Den är jätte bra!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar