måndag 26 september 2016

På måndagen

vakna jag halv åtta. Jag åt i köket. Också min jugurt. Sen åt Monsieur och jag i vardagsrummet. Det kom Muistojen Bulevardi. Jag diska och bädda och dammsög, men såg att dammsugspåsen var helt full. Måste byta! 

Sen kontakta jag Malin och hade limmat hennnes ring i en påse på terassbordet. Sen låste jag och släckte. Jag läste min Haruki-bok på Pörtö Lines däck.

Vi kom till Kalkstrand och jag bar upp våra väskor och sen kom Monsieur efter mig och vi for till Musta. Där köpte vi allt möjligt. Trattisar och grädde och en rökt fisk. 

Vi kom hem och jag koka potis och laga trattissåsen och sen fick man en rökt fisk och sallad och ny salladsolja och vi lyssna på Bob Dylan Fallen Angels. Sen kom Simma lugnt, Larry!

Sen läste jag Haruki Murakami i sängen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar