fredag 2 september 2016

Jag tvätta mitt hår

i dag klockan sju. Var i duschen.  Sen kom jag ner och koka kaffe och jugurt och gott bröd. Jag skrev dagbok och läste Husis.

Sen blogga jag. Antagligen två timmar. Monsieur hade varit och plockat blommor och satt dem i vaser. Jag satt nu make up och fina kläder och sen for vi till järnvägstorget. Filmen hette Kollektivet och gick på Kinopalats.  En jätte bra film! Från 70-talet. Pappan, mamman och dottern bodde i ett enormt hus där det också bodde en massa andra människor.

Vi gick sen längs Esplanaden och tog därifrån ettans spårvagn.  Monsieur laga nånting åt sig i köket och jag laga sen ärtsoppa och läste KP med knäckebröd och isvatten. I efter nio var Pekka Strang som skall vara Tom of Finland.

Jag fortsatte sen med KP. Där fanns massor att läsa.
Sen tog jag bort min make up och läste Haruki Murakami.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar