söndag 4 september 2016

Jag steg upp

klockan åtta. Beslöt tvätta håret mitt på dagen. Monsieur och jag fick god fukost. Sen bädda jag och sen tvätta jag mitt badrum. Nu gick jag i duschen och tvätta mitt hår.

Kalle hade kontaktat mig på dagen, men nu kontakta han Monsieur för han tyckte att han sku komma med jeepen efter honom och hans cykel. Det gick bra!

Jag stekte sen trattisar med smör och lök och satt riset på och dom enorma kalkonlåren i ugnen. Sen satt jag grädde i trattisarna. Kalle dök upp.

Sen kom Monsieur som hällde det röda vinet i en karaff. Flaskan hade stått typ en timme i kylskåpet. Den var några år gammal.

 Här en bild av den enorma kalkonen.

  Kalle och Monsieur!

Och där ute regnar det alldeles fasansfullt! Vi åt väl nån timme och Monsieur diska och Kalle och jag fick väl mera rödvin och sen såg vi på Ville Haapasalo som var på Havanna och sen gick väl Kalle till ABC. Han träffa där en kaveri som vi sku få kantareller av. Sen kom det fortfarande förfärligt regn. Jag och Monsieur gick väl och sova.  Kalle kom hem lite senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar