fredag 2 september 2016

Onsdag

var det i dag. Caro fyller 33 den sista augusti. Jag skrev dagbok och fick kaffe i köket och sedan ägg och bröd och kaffe i vardagsrummet. Monsieur och jag ringde till Caro och sjöng för henne. 

Sen diska jag och tog fram dammsugarn från nedre huset. Dammsög tavlorna. Där var så massor damm. Och sen tog jag ner ryan och gick ner på bryggan och damma den och dammsög den sedan. Nu fortsatte jag dammsuga. Allt bev fint!

Jag satt make up och packa saker i reppun och Monsieur hade gått och jag släckte elströmmen och låste och sen gick jag. Skicka en textare åt Nista. Dom sku också fara i dag.

Där var Stina och Sture och Ika och Kai och en massa andra människor. Jag satt min tröja på mig och satt ute och läste Haruki Murkami. Sen såg vi Ansi...

Vi for via S-market och sen via Ärrän efter Monsieurs pass. Vi kom hem och packa upp och satt den stora grillade kycklingen i ugnen. Den var billig! Och man fick ris och sallad och gräddfil. Monsieur fick öl. Jag fick rödvin. Vi lyssna på Van Mrrison och jag hörde på Comfortably Numb två gånger. Gick sen upp och betala mina räkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar