onsdag 21 september 2016

Till Stockholm

i dag. Men jag tvätta håret och var i duschen och här blev gott kaffe och jag skrev dagbok och läste Husis. 

Sen packa vi våra saker och for iväg. Bussen och fyran. Gick ett litet stycke. Monsieur gick efter biljetterna. Sen stod vi nu där och sen slapp vi in. Till vår hytt. 

Sen gick vi upp på däck. Högst upp. Där fick vi skumppa. Där var många svenskspråkiga. Sen for vi ut och jag fota simbassängen.

 Fin simbassäng!

 Sveaborg!

 Kyrkan på Sveaborg!

Sen gick vi nu lite omkring på båten och dit upp till taxfree var man fick köpa viner och whisky och gin och makeuper och choko och det ena och det andra. Men nu köpte vi ingenting.

Vi gick i stället till en restaurang där uppe. Där fick man först en massa god mat på faten. Jag fick vin. Monsieur fick öl. Sen fick vi Hamburgare och sen igen lite god mat. Jag fick två glas vin. Jag betala.

Vad månne vi gjorde sen? Gick väl till vår hytt. Tog bort min make up. Monsieur somna inte. Jag somna.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar