torsdag 14 maj 2015

Caro

hämta Aron hit 7.20  Hon förde sen Amanda till dagis och for själv til sitt jobb. Aron fick plocktallrik och titta först en timme på roliga saker som kom på tv:n. Sen Batman som haka upp sig i mitten. Också Joker var med i filmen. Nu hade mofa slutat äta så han gick upp på datorn med Aron. Nu åt jag i köket i stället. 

Aron ville ha till plocktallrik och sen satt han där länge med mofa. Mofa gick sen ut efter nånting och jag var med Aron. Sen kom han hem och sen for han efter vår nya printer. Alltså helt ny! Gratis.

Aron var nog ganska trött och varm. Han hosta och tänkte storkna ibland. Vi såg sen på en rysk ritad film där en liten ficka satt otroliga mängder ljusröd gröt i kastruller. Hon bodde med en enorm björn. Det fanns många andra filmer som hörde till samma kategori. Aron satt i min famn hela tiden.

Caro meddela att nu kommer strax Sande efter Aron. Han far först efter Amanda. Jag förde ner honom. Han stod hela tiden och var fast i mig. Sande dök upp och dom for hem.

Klockan var väl någå 17.30 och vi for till Musta med Monsieur. Jag köpte en Amarone åt Kalle. Här blev det sen sjukt god mat! Alltså en rätt från Karpin ateriakirja. Boilerigratiini - kaikki yhdesta vuoasta.

Här den goda maten. Broccoli och blomkål och höna och grädde och Cre´me Bonjour m.m. Den här maten har vi gjort många gånger. Nu var det Monsieur som tipsa.

 Och här en fin portion!

Nu ett gott rose´vin. 13,5 %.

Jag tog kontakt med Caro som berätta att Aron hade somnat. Dessutom var jag också i kontakt med Kalle.

Sen gick jag upp och sätta bilder på datorn och sen en flm som hette Perfect Sense med Ewan McGregor och Eva Green. En film där allt gick på tok.

I morgon kanske till min verkstad.
Kanske!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar