tisdag 12 maj 2015

Vi steg upp

klockan åtta på måndagen. Frukost och sedan dusch och sängbädd och disk. Småningom satte jag på mig ljus poplinkappa och halsduk och gick till Jonassons. Min fina båt är där. Jag träffa Jocke och han sa att Frank är på sjukhus med vatten i lungan, men det är väl inte så farligt. Jocke sa att det är ok med första veckan i juni. Jag berätta om Melander som jobbar där. River tak och pelare...

Tillbaka hemma tog jag fram mina fina blomsterlökar jag köpt på Mökkimessut. 

Här är dom.

Jag plantera två vid kattgraven, tre på ett bra ställe och en ännu där bredvid. Allt på höger sida om vägen ner till barnens hus. Och sen vid den stora stenen där det finns två blommor från tidigare. Där plantera jag nu två till.

Sen öl och knäckebröd och en lur och sill och nakkir. Monsieur kratta och jag såg på Knausgård och Efter nio och i säng. 
 
Då var klockan 22.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar