onsdag 13 maj 2015

Idag igen

ringde klockan åtta. Jag skrev dagbok med mitt kaffe och sen jugurt. Sen ännu brön med kaffe och sen hängde jag ut mina sängkläder och sen bädda jag. Här diskades och städades och sen hade jag ännu en timme på mig att gå ut och kratta stenparti och blomsterlökarna jag planterat. 

Sen dammsög jag och packa saker och sen vattna jag blommorna och då var klockan 15.40 och vi stängde huset och gick vår väg.

Monsieur satt inne - jag satt ute med min filt. När vi landa kom Ika och Baba och Ansi och lite andra människor ombord på båten. Jag vänta på Monsieur som var efter bilen. Ansi kom och tala med mig och vi kramades. Jag tacka för ett fint foto från hennes  femtioårsdag och ett svartvitt från femti- eller sextitalet som hon ville ha tillbaka.

Vi for via S-market. Caro ringde att kan Aron komma till oss i morgon. Att han är lite snuvig och har feber. Natutvis! Jag hade tänkt gå till verkstan, men vad gör nu det. Sande är fortfarande i Barcelona så Caro hämtar hit honom till någå åtta eller tidigare. 

Dessutom har jag just sett på Finland - Ryssland ishockey. Finland vann 3-2 efter extra målskjutningar   : )

Men apua! Nu är klockan redan 00.15
Fort i säng!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar