lördag 16 maj 2015

Guggenheim

stod då på vårt program för i dag. Men före det satt jag lite shampoon och salvor och vaddpinnar och oöppnade ögonämnen i min necessär. Och efter frukosten var lakanen tvättade så jag hängde upp dem och sen gick vi ner til 69:an som kom efter några mnuter och tog den till Konsthallen.

Först köpte jag ett block att ta med till Berlin och sen kolla vi utställningen. Den var ju i princip ok. Det var enorma bilder på väggarna av alla 6 föslag. I salarna två och två och två och nånting extra alltid med dom andra förslagen.

Här Monsieur som läser om Guggenheim.

Här var visst fyra stora träsaker.

 Den här bestod för övrigt av trä, men väggarna var av konstiga järntrådar.

 Här då dom som fått hedersomnämnanden.

Ändå tror jag att jag "röstar" på den här. Elle ja, int vet jag...

När vi kom ut regna det. Eller t.o.m snöa. Monsieur sku ha nån salva från Lidl. Vi gick dit och sen genom tunneln till järnvägsstationen. Han sku ha en ny bussbiljett och jag en Kingis.

Caros hade småkusiner på besök i Mäntyharju. Helenas syskons barnbarn. Väl. Och Kalle hade varit till Arabia där det var en Jukka Hakanen som gjort en enorm målning på en husända. Kalle hade haft roligt och hälsa från Occo.

Monsieur gick och sova och jag strök alla mina resekläder en hel timme. Nu var klockan lite över 18. Monsieur hade vaknat och kryddat laxen. Jag satt på rosamundor och skar sen honungsmelon och krydda gräddfilen och sallad och salladssås. Sen stekte jag laxen.

Gott vittvin 13%.  Och i går sku jag ha villa fota min frittata, men det blev nu int sen...

Jag satt foton på bloggen och sen kom en film som hette Mandomsprovet med Dustin Hoffman, Anne Bancroft och Katharine Ross. Jag har sett den femtielva gånger.

I morgon skall här dammsugas... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar