fredag 19 september 2014

Vår Tallin-resa

var riktigt lyckad. Också på båten hade vi det roligt. Framkomna till Nordic Hotel Forum sade grabben att alla små rum är upptagna att vi får ett stort och fint. Åhå! Det lät ju bra. Och här det fantastiska rummet.

 Monsieur sitter i soffan.

 Jag sitter på sängen.

 Duschen som vi aldrig använde.

Tupp och lavoar.

 Badkar och lavoar.

 Vi tog sen en promenad via gamla stan upp till utkiksplatsen.

Ett hus som repareras.

En mås som har konstig mun. Den står alltså på kanten varifrån man ser ut över Tallin.Stället heter visst Toompea.

Den här gatan tror jag att heter Pikk.

Tillbaka till hotellet där vi tog en lur och sedan på nytt ut. Monsieur i skymningen.

Vi var nu för fjärde gången på Clayhillls. Jag undrar om vi orkar gå dit mera.

Jag fick inte ta sån mat som Monsieur valde. Dessutom har vi nu varit i Tallin så måga gånger att jag tror vi kan allt. Vi har sett Kumu och Lennusadam och opera och konsert m.m. Det har varit i november-december. Nu visste jag att Patarei alltid stänger i september så därför for vi tidigare. 

Och här då en enorm öl efter besöket på Patarei. 
Vi gick sen ännu via Solaris till hotellet och hamnen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar