tisdag 2 september 2014

Sandudds Gamla Kapell

var mitt mål i dag. Man sku vara där 13.30. Det var alltså Nistas mamma som dött. Ändå for jag hemifrån någå 11.40. Gick till Sofialehdon puutarha. Jag skulle köpa en liten blombukett.  Två stjälkar med puderfärgade blommor. Flickan klippte av stjälkarna. På kortet skrev jag "Hej då! ö. Babben"

Jag sprang till bussen och var ren lite över tolv på åttans hållplats, så med andra ord var jag en timme för tidigt på Sandudd. Jag gick till Philips grav och sku där ta en "selfie" av mig, men det blev nu ingenting. Sen såg jag hur två bokstäver av järn hade fallit ur en gravsten lite längre bort, så jag reparera den. Jag vanka nu där och såg sen hur Min bror Curt  med fru Anneka och paret Mansner kom gående. Jag var sen med dem hela tiden.

Vi var inte speciellt många. Typ 40 pers. Efter begravningen for vi sen till ett nytt fint cafe´vid Sandudds sandstrand. Jag åkte med i min brors bil. Man fick laxsoppa, adresser lästes upp och man fick kaka, bulla och kaffe.

Plötsligt var klockan 16.30  Nu var jag lite dum för jag fråga om min bror med fru och Mansners kunde köra mig till centrum. Nå, det gjorde dom ju helt snällt. Ändå skulle dom vara hos Mona på Pörtö kl 18, så jag antar att dom försena sig   : (

Här då min begravningsoutfit. Kjolen hade blivit skrynklig i bussen.


STOCKMANN
var då mitt mål för jag sku ha smått och gott för morgondagen. Caro med barn kommer hit och blir över natten. Sande sku visst till Jyväskylä eller någå. Caro har en fotografering torsdag morgon och en casting efter det. Hon för först Aron till dagis. Amanda blir här. 

Men i morgon skall jag vara hela dagen i verkstan. Hoppas jag kommer långt med Karins örhängen. Det blir säkert aamuvuoro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar