lördag 27 september 2014

Ett Amanda veckoslut

Frukosten avslutad när Caro meddela att dom är på väg. Aron hade varit och spelat ishockey i jokerit-laget och famu Helena for efter honom från ishallen. Amanda var här i stället. Först var vi på Kimmis.

 Här körs lastbil.

Mofa med Amanda på en häst.

Vi var nog också på andra klätterställningar, promenera ett varv runt några trähus och sen gick vi hem.

Amanada fick mellanmål och sen gick vi alla och tog en lur. Panda sov säkert 1,5 tim liksom jag   : )

Sen lekte vi med saker från hennes stora låda och sen lekte vi med Brio-tåget och sen med någå och sen krydda Monsieur fisken och dom gick ut och jag laga all god mat och efter en timme ringde jag att nu kan ni komma och dom dök upp.

Amanda åt riktigt reippaasti. Hon blev småningom vitsigare och vitsigare.


Här med bananskivor i håret   :D

Hon fick iltahepuli (skratta och härja) och sen var hon i duschen och sen somna hon.

Vad borde jag göra nu? Kanske samma som Amanda. Få se hur länge hon sover i morgonbitti. Vi skall sen med Caro lite före fyra efter våra saker från Kirppis Mäkitorppa. Dom stänger 16.00. Jag var där i går och vek lite saker och fråga tanten hur mycket vi förtjänat och det var 27€. Att hyra hyllan var 40€. Ändå sa hon att nog kan det ännu bli fast hur massor bättre.


SLUTLIGEN

Aron med nyklippt hår. Inka klipper.

Och Amanda i den fina kappan jag köpte på en kirppis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar