söndag 28 september 2014

Amanda

vakna kl 04 och ville ha maito. Hon somna om och sov till kl 08. Vi steg upp. Hon fick plocktallrik.

Ändå händer här nånting konstigt... 

Mofa gick ut med henne. Jag fick min frukost och var i duschen. Caros sku till Puistola kl 15 så det betydde att jag och Monsieur fick fara till Mäkitorppa efter våra saker.

 Amanda med en handduk på huvudet. Så sprang hon omkring i går också.

Här poserar hon fint framför kameran.

Småningom kom dom efter henne och vi for til Mäkitorppa. Senaste år hade vi räknat fel. Vi hade betalat 40€ för hyllorna, så nu fick vi då 32€ som ju inga lunda ersätter hyllorna. Ja ja.

En lur hemma och sen söndagspasta och Tanssii tähtien kanssa. På Yle fem kom Coogans och Brydons krogresa som vi sett tidigare som en serie. Och på Teema kom sista delen av Den brinnande busken. Tredje delen. Jag hade inte sett dom tidigare så jag strunta. Men tyvärr. Sami Yaffa sku ha kommit... Åsch!

Ja ja . Nå i morgon ska jag då fortsätta med mina Skärgårdsskepparstudier.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar