onsdag 10 september 2014

En massa program

Med buss och spårvagn till Johannes kyrkan. Därifrån promenad ner till Antik West. Och nu konstatera jag att en begravningsbyrå flyttat in i Kihlmanska huset var guldsmederna fanns tidigare. 


Det här hände med ringen när den föll på badrums golvet.  Tuva Helling förstod inte riktigt vad som hade hänt, men hon beslöt skicka den till antikaffären i London varifrån hon köpt den. Lovade återkomma.  

Sen gick jag till Stefan Busk-Nielsen som numera har en liten affär på Fabriksgatan. Alltså guldsmeds. Han hade kollat ringen tidigare och nu fatta han ingenting. Han bad mig komma tillbaka när jag fått utlåtande.

Sen en lång promenad ner till Rasmussen. I Konservatorieparken såg jag min klasskamrat från Skärgårdsskepparkursen.  Hon var där med en coccerspaniel. Vi sa "hej" åt varandra.

Sen till Rasmussen där jag skulle köpa silverkrokar till Karins örhängen. Där stötte jag på Claes Nyström. Han verkar typ sälja där nuförtiden. Ändå har han  ännu egen verkstad. Dit var han på väg och kommentera min kurs att man behöver inte göra ett slutarbete. Så det så!

Och från Södra Kajen till Aktia där jag lyfte pengar åt Caro. 

Sen till Stockmann. Via åttonde våningen där jag åt glass och sedan ner till elektronikavdelningen där jag köpte färg till min printer. 

Slutligen mat från delikatessen.

I morgon först allt möjligt från Musta och sen till Habitare.  Dom öppnar kl 14 för vanliga människor.

Och fredag morgon kl 09.15 till lande   :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar