lördag 13 september 2014

Jätte fint väder

på morgonen när vi kom ut. Det tog lite tid innan frukosten var färdig, men sen åt vi länge och tog en promenad till Lill-Bodö. Den här enorma svamphögen såg jag på ett träd. Amanda somna på vägen och sen småningom vände vi hem tillbaka. Vi gjorde väl nog alltmöjligt i mellanåt, men sen börja jag med middagen som var hönsstroganoff.
Och sen förberedde vi Höman.
I dag då opp 7.30 för att hinna. Vår tanke var att komma iväg kl 11 men det blev väl kvart över. Och mitt i allt - Monsieur körde- håka jag att jag glömt både kameran och telefonen hemma. Kiva!

Nå jag putsa nu sen hälften av smyckena med poleringsämne i Babas kök. Dom blev riktigt fina. Jag sålde ett Pörtö-silversmycke med ked och två Koprajaakko. Caro sålde en pipo, en tuikku och ett nyckelband. Ändå verkar det vara så att folk kommer dit bara för att äta laxsoppa.

Monsieur körde också hem och så diska jag och det blev underbar grillad lax med kantarellsås.

Nu sover barnen och mofa och Caro ser på en film och jag bloggar.
Så godnatt nu väl sen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar